Jumaat, 6 Januari 2012

PERLAKSANAAN UJIAN DIAGNOSTIK DALAM PROGRAM TRANSISI BAGI MURID TAHUN 1, 2012

Selamat kembali ke sekolah rakan - rakan guru sekalian.

Minggu pertama persekolahan ni sememangnya minggu yang agak mencabar. Lebih - lebih lagi mereka yang ditugaskan untuk mendidik anak - anak di Tahun 1 tahun ini.

Suka diingatkan agar guru -guru Linus dan Pemulihan dapat berkolaborasi dalam melaksanakan P&P yang berkesan sepanjang 3 minggu program transisi ini, agar kita mendapat keputusan diagnostik yang memberansangkan, di samping melahirkan murid yang benar - benar bersedia menghadapi proses pembelajaran di sekolah.

Bagi memudahkan kerja para guru Tahun 1, berikut disediakan instrumen diagnostik (bertulis) yang diperlukan.

LITERASI - Modul SIAGA Linus

NUMERASI - Saringan 1 Kohort 2

Seperti biasa, keputusan diagnostik hendaklah direkodkan dan jadikannya sebagai TOV dalam Headcount LINUS Tahun 1 (Kohort 3) di sekolah masing - masing.

Peringatan kepada penyelaras Program Transisi Tahun 1, agar dapat melengkapkan instrumen Penilaian Kemajuan Murid Dalam Program Transisi dan menghantarnya ke meja UPA sebelum atau pada 27 Jan 2012 bersama - sama dengan Laporan Aktiviti 3 Minggu.

Last but not least, selamat bertugas rakan seperjuangan sekalian. Didiklah anak - anak dengan telus kerana merekalah pembela kita di masa akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan